Regulamin
Regulamin Sklepu Internetowego
e-kleks ,
I. Postanowienia ogólne
1. Sklep Internetowy działający pod adresem e-kleks.pl, prowadzony jest przez
e-kleks , z siedzibą w Toruniu
(87-100 Toruń) przy ul. Warszawska pod numerem 22, wpisaną do Rejestru Przedsiębiorców KRS
przez Sąd Rejonowy w Toruniu VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem
KRS 00000 000000000, NIP 000-000-00-00, REGON 000000000, e–mail: [email protected], numer
telefonu: (56) 876-435-67.
2. Regulamin niniejszy określa zasady i warunki zamawiania i sprzedaży usług i towarów oferowanych
przez E-kleks.pl , za pośrednictwem Sklepu
internetowego, zwanego dalej Sklepem internetowym.
3. Regulamin niniejszy nie stanowi oferty zawarcia umowy w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego.
4. Wszelkie elementy serwisu internetowego i strony internetowej Sklepu internetowego są przedmiotem
wyłącznych majątkowych praw autorskich E-kleks.pl , Wiesław
i podlegają ochronie prawnej.
5. Oferta Sklepu internetowego skierowana jest do wszystkich potencjalnych Klientów.
6. Zamówienia za pośrednictwem Sklepu internetowego realizowane są wyłącznie na terenie Rzeczyspolitej
Polskiej. Wszelkie umowy zawierane w wyniku złożonego zamówienia zawierane są w języku polskim
oraz według prawa polskiego.
7. e-kleks dokonując sprzedaży produktów i usług za pośrednictwem
Sklepu jest podmiotem świadczącym usługi drogę elektroniczną w rozumieniu ustawy z dnia 18 lipca
2002r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. 2002, Nr .144,poz.1204 ze zm.).
8. Wszystkie ceny podawane w Sklepie internetowym na stronie e-kleks.pl są cenami wyrażonymi w
złotych polskich (zł) i nie zawierają podatku od towarów i usług (VAT). Cena nie uwzględnia kosztów wysyłki
i obsługi zamówienia.
9. Transakcje zawierane za pośrednictwem Sklepu internetowego są umowami sprzedaży, zaś ich
potwierdzeniem jest faktura VAT lub paragon fiskalny, dostarczone Klientowi wraz z dostawą
zamówionego towaru.
10. Złożenie przez Klienta zamówienia za pośrednictwem Sklepu internetowego traktowane jest jako złożenie
zamówienia na piśmie i oznacza akceptację przez Klienta Regulaminu Sklepu Internetowego w brzmieniu
obowiązującym w dniu złożenia zamówienia. Klient zobowiązuje, że wszelkie podane przez Klienta dane
w związku ze złożeniem zamówienia są kompletne i zgodne z prawdą, i nie naruszają praw osób trzecich.
II. Ochrona danych osobowych
1. Sklep internetowy zobowiązuje się do przechowywania danych osobowych udostępnionych przez Klientów
w bezpieczny sposób uniemożliwiając do nich dostęp osobom nieuprawnionym. W tym celu Sklep
internetowy zapewnia standard i warunki przetwarzania i przechowywania danych osobowych Klientów
zgodnie z postanowieniami przepisów ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. o ochronie danych osobowych
(t.j. Dz. U. z 2002, Nr 101, poz. 926 ze zm.).
2. Klient dokonując rejestracji w Bazie Klientów Sklepu internetowego wyraża zgodę na przechowywanie i
przetwarzanie danych osobowych w celu prawidłowego wykonania umowy. Sklep internetowy uprawniony
jest do korzystania z powierzonych mu danych osobowych Klienta wyłącznie, w celu:
1/ realizacji złożonego zamówienia, kontaktów w ramach serwisów i reklamacji;
2/ w przypadku wyrażenia przez Klienta zgody, także w celu informowania o nowych produktach,
usługach oraz promocjach oferowanych przez Sklep internetowy.
3. Dane osobowe nie są udostępnianie innym podmiotom dla celów marketingowych.
4. Każdy Klient Sklepu internetowego ma prawo dostępu do swoich danych osobowych z możliwością ich
poprawiania, dokonania zmiany oraz do żądania ich usunięcia. Dostęp do danych osobowych jest możliwy
po zalogowaniu się w Sklepie internetowym na stronie e-kleks.pl .
5. Dane osobowe Klienta mogą być udostępnione podmiotom uprawnionym do ich otrzymania na mocy
obowiązujących przepisów prawa, w tym organom ścigania i wymiaru sprawiedliwości.
III. Oferta Sklepu
1 Sklep internetowy oferuje do sprzedaży produkty branży papierniczo-biurowej, szkolnej, materiały
eksploatacyjne oraz świadczy usługę graweru zgodnie z przedstawioną ofertą katalogową Sklepu.
2. Wszelkie informacje dotyczące towarów, w tym w szczególności katalogi, foldery, broszury, wszelkie
materiały informacyjne i reklamowe, informacje zamieszczone na stronie internetowej e-kleks.pl
kierowane przez e-Kleks Sp.j. , do odbiorców i
potencjalnych klientów nie stanowią oferty w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego, a są wyłącznie
zaproszeniem do podjęcia rokowań.
3. Zdjęcia produktów stanowią wyłącznie ilustracje poglądowe i mogą w szczegółach różnić się od
rzeczywistego wyglądu przedmiotu, co nie zmienia jakości produktu.
4. Przedmiotem sprzedaży są wyłącznie produkty przedstawione w Sklepie internetowym w momencie
złożenia zamówienia przez Klienta.
5. Wszystkie produkty oferowane przez Sklep internetowy są nowe. Do produktu w opakowaniu
jednostkowym lub zbiorczym załączona jest instrukcja o nazwie towaru, przeznaczeniu i
zastosowaniu, producencie lub importerze oraz gwarancja producenta, chyba, że o gwarancji inaczej podano
w opisie produktu. W pozostałych przypadkach informacja taka znajduje się przy opisie towaru na
stronie internetowej Sklepu internetowego.
6. Wszystkie ceny podawane w Sklepie internetowym na stronie e-kleks.pl są wiążące przy złożeniu
przez Klienta zamówienia za pośrednictwem sklepu internetowego. Nie dotyczy to produktów, które nie
znajdują się na stanie towarowym Sklepu, o czym Klient zostanie poinformowany.
7. Sklep internetowy zastrzega sobie prawo do zmiany produktów znajdujących się w ofercie, wprowadzania
nowych produktów do oferty Sklepu przeprowadzania i odwoływania akcji promocyjnych na stronach
Sklepu, a także prawo do wycofania poszczególnych produktów ze sprzedaży bez podania przyczyn.
Jeżeli zmiany dotyczą produktów zamówionych przez Klienta, Klient zostanie poinformowany o takiej
zmianie. W takim przypadku Sklep na żądanie Klienta zwraca całą otrzymaną kwotę za zakupy.
W przypadku przejściowego braku zamówionego towaru Sklep może zwolnić się z zobowiązania przez
spełnienie świadczenia zamiennego, informując jednocześnie Klienta o prawie nie przyjęcia zamiennego
produktu oraz o prawie odstąpienia od umowy i o uprawnieniu zwrotu towaru na koszt Sklepu internetowego.
8. Sklep internetowy zastrzega sobie prawo do odstąpienia od umowy, jeśli zamawiane przez klienta towary nie
widnieją fizycznie na stanie magazynowym sklepu.
IV. Formy zapłaty ceny za towar
1. Zapłata ceny za zamówiony produkt następuje przelewem na konto lub gotówką przy odbiorze (dostawa za pobraniem).
Należność pobiera kurier na podstawie faktury VAT.
2. Sklep internetowy zastrzega sobie prawo do zmiany kosztów wysyłki towaru, jeśli zajdzie taka potrzeba.
3. Sklep internetowy zastrzega sobie wybór wysyłki towaru przy opcji "dostawa e-kleks.pl" wyłącznie dla stałych kontrahentów
objętych umową handlową.
V. Składanie zamówień. Realizacja zamówienia
1. Sklep internetowy przyjmuje zamówienia za pośrednictwem sieci Internet poprzez stronę e-kleks.pl
po uprzednim zarejestrowaniu się i zalogowaniu przez Klienta w Bazie Klientów Sklepu.
2. W przypadku wystąpienia trudności z rejestracją lub zalogowaniem się przez Klienta na stronie Sklepu
należy kontaktować się z konsultantem Biura Obsługi Klienta pod e-mail [email protected].
3. Rejestracji osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej w Bazie Klienta Sklepu może dokonać osoba
fizyczna, która jest należycie umocowana do dokonywania w imieniu reprezentowanego podmiotu
czynności związanych z rejestracją i złożeniem zamówienia za pośrednictwem Sklepu internetowego.
4. Przyjęcie zamówienia do realizacji następuje po potwierdzeniu zamówienia przez Klienta.
5. Przyjęcie potwierdzonego zamówienia jest jednoznaczne z zawarciem umowy kupna/sprzedaży o
treści wiążącej obie strony transakcji, która zawiera między innymi następujące informacje: datę przyjęcia
zamówienia, przedmiot umowy i jego cenę, formę i termin zapłaty ceny, koszty wysyłki,
przewidywany termin i sposób dostawy, nazwę firmy kurierskiej, pouczenie o prawie
odstąpienia od umowy w terminie 10 dni od dostarczenia przesyłki w przypadku, gdy odbiorcą jest
konsument, określenie miejsca i trybu składania reklamacji.
6. Status realizacji zamówienia jest widoczny na stronie Sklepu po uprzednim zalogowaniu się na
indywidualnym koncie Klienta.
7. Po złożeniu zamówienia za pośrednictwem Sklepu internetowego, Klient może wprowadzić zmiany w zamówieniu
lub je anulować, informując konsultanta e-mailem, o ile zamówienie nie zostało jeszcze zrealizowane i wysłane do Klienta.
8. Złożenie zamówienia nie jest jednoznaczne z jego przyjęciem do realizacji. Sprzedawca może odmówić
realizacji zamówienia bez podania przyczyn.
9. W przypadku niedostępności części produktów objętych zamówieniem. Klient decyduje, czy zamówienie ma być
realizowane częściowo, czy też z opóźnieniem, czy też w całości rezygnuje z zamówienia.
10. Do sprzedaży promocyjnej oraz wyprzedaży przeznaczona jest ograniczona liczba towarów. Realizacja
zamówień następuje według kolejności wpływu potwierdzonych zamówień, aż do wyczerpania zapasów
objętych taką oferta sprzedaży.
11. Sklep Internetowy zastrzega sobie prawo do niezrealizowania zamówienia w sytuacji gdy: Klient składając
zamówienie podał nieprawdziwe dane, w tym informacje dotyczące jego zdolności do czynności prawnych,
brak jest kontaktu z Klientem pod wskazanym w zamówieniu adresem e-mail, złożone zamówienie
uzasadnia podejrzenie, że zostało złożone przy użyciu cudzych danych oraz gdy Klient bez uzasadnionej
dwukrotnie odmówił przyjęcia zamówionego towaru.
VI. Dostawa zamówionego produktu
1. Towar zamawiany w Sklepie internetowym e-kleks.pl dostarczany jest za pośrednictwem firm kurierskich
lub na żądanie Klienta za pośrednictwem firmy kurierskiej wskazanej w zamówieniu przez Klienta. Sklep
internetowy zastrzega sobie prawo wyboru opcji dostawy "Dostawa e-kleks.pl" jedynie dla firm/kontrahentów stałych,
objętych podpisaną umową handlową.
2. Na czas otrzymania przesyłki składa się:
- czas realizacji zamówienia (kompletowanie towaru i dokumentów sprzedaży, spakowanie towaru);
- czas dostawy uzależniony od wybranego sposobu jego dostarczenia.
3. Sklep nie odpowiada za nieterminowy przyjazd kuriera. W przypadku trudności z dostawą lub zmiany przez
Klienta terminu dostawy Klient może skontaktować się z kurierem, powołując się na numer listu
przewozowego podany w zamówieniu.
4. Wydanie przesyłki przez firmę kurierską lub innego przewoźnika może nastąpić po wylegitymowaniu się
dowodem osobistym faktycznego odbiorcy, dokonaniu zapłaty ceny, potwierdzeniu dokumentów zwrotnych
załączonych do przesyłki.
5. Klient zobowiązany jest przy odbiorze sprawdzić w obecności kuriera kompletność przesyłki, zgodność
produktu z zamówieniem oraz czy nie wystąpiło jej uszkodzenie podczas transportu. Jeżeli towar jest
niezgodny z zamówieniem Klient może odmówić przyjęcia przesyłki, wypełniając załączony do przesyłki
protokół reklamacyjny dostarczony przez kuriera.
6. Kurier ma prawo odmówić wydania przesyłki jeżeli Klient przy doręczeniu nie posiada dokumentu tożsamości,
wymaganej kwoty do zapłaty. Klient może ustalić z kurierem nowy termin dostarczenia przesyłki.
7. Wraz z dostarczanym towarem wydane zostaną Klientowi faktura VAT lub paragon fiskalny, dokument
gwarancyjny, o ile udzielenie gwarancji znajduje się w opisie towaru oraz inne dokumenty określone w
potwierdzeniu przyjęcia zamówienia. W przypadku braku któregokolwiek z tych dokumentów Klient
zgłasza do Sklepu żądanie uzupełnienia braków.
VII. Zwrot towaru. Niezgodność towaru z umową. Odstąpienie od umowy.
1. Do dnia wysyłki towaru Klient ma możliwość zrezygnowania z zamówienia lub produktu składając
informację e-mail lub telefonicznie w Biurze Obsługi.
2. Klient będący konsumentem, który zawarł umowę na odległość może od niej odstąpić w terminie 14 dni od
dnia dostawy, składając stosowne oświadczenie drogą elektroniczną na adres Sklepu, faxem lub
telefonicznie w Biurze Obsługi. Do zachowania terminu, o którym mowa wyżej wystarczy wysłanie
oświadczenia przed jego upływem (art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 2 marca 2000r. o ochronie niektórych praw
konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny (Dz.U.
2000 Nr 22, poz. 271 z późn. zm.)). W celu usprawnienia obsługi, towary zwracane prosimy opatrzyć w
numer zwrotu. Numer ten można uzyskać na stronie Sklepu internetowego lub u konsultanta Biura Obsługi.
3. Osobom fizycznym, które zawierają umowę na odległość w związku z prowadzoną działalnością gospodarczą
oraz klientom innym niż osoby fizyczne nie przysługuje prawo odstąpienia od umowy, o którym mowa w ust. 2.
4. Zwrot towaru w przypadku, o którym mowa w ust. 2 odbywa się na koszt Klienta na adres Sklepu podany w
formularzu zawierającym oświadczenie o odstąpieniu od umowy. Zwracany towar nie może nosić znamion
użytkowania. Towar musi być dostarczony w oryginalnym opakowaniu w stanie niezmienionym, należycie
zabezpieczony na czas transportu. W przypadku niespełnienia powyższych warunków towar nie zostanie
przyjęty przez Sklep. Zwrot towaru powinien nastąpić niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od daty
odstąpienia od umowy. Zwrot towaru następuje za pisemnym potwierdzeniem odbioru przez pracownika sklepu.
5. W celu usprawnienia obsługi, towary zwracane należy opatrzyć w numer zwrotu RMZ. Numer ten można
uzyskać za pośrednictwem strony internetowej lub u konsultanta w Biurze Obsługi. Numer ten powinien być
opisany w widocznym miejscu na przesyłce. W przypadku niezastosowania się do powyższych wymogów
E-kleks.pl może odmówić przyjęcia przesyłki.
6. Jeżeli Klient dokonał zapłaty ceny w przypadku, o którym mowa w ust. 2, zwrot ceny odesłanego towaru
bez kosztów dostarczenia zwrotu towaru, nastąpi w terminie 14 dni roboczych od dnia otrzymania
przyjęcia zwróconego towaru, przelewem lub przekazem na wskazane przez Klienta konto bankowe.
7. Sklep zastrzega sobie prawo dochodzenia odszkodowania na zasadach ogólnych wynikających z Kodeksu
cywilnego, w przypadku zaistnienia szkody w związku z odstąpieniem przez Klienta od umowy.
VIII. Procedura reklamacyjna
1. Jeżeli dostarczony produkt posiada wady, Klient odsyła reklamowany towar w oryginalnym opakowaniu na adres
Sklepu wraz z reklamacją, fakturą zakupu lub paragonem fiskalnym oraz gwarancją. Wysłanie produktu w ramach
może nastąpić po uprzednim dokonaniu zgłoszenia reklamacyjnego i uzyskaniu numeru deklaracji - numer RMA.
Numer ten powinien być opisany w widocznym miejscu na przesyłce. Opakowanie powinno należycie zabezpieczać
towar na czas transportu. Zgłoszenie reklamacji powinno zawierać opis uszkodzeń, czas i miejsce ich ujawnienia
oraz określać żądanie reklamacyjne oraz tryb reklamowania (z tytułu gwarancji lub niezgodności towaru z umową).
W przypadku niezastosowania się do powyższych wymogów E-kleks.pl może odmówić przyjęcia przesyłki.
2. Koszty wysłania sprzętu wraz z reklamacją:
- klient detaliczny będący konsumentem obowiązany jest wysłać produkt na koszt e-Kleks
Sp. j. za pośrednictwem firmy spedycyjnej. Po naprawie sprzęt zostanie odesłany również na
koszt e-Kleks;
- klient nie będący konsumentem wysyła sprzęt na własny koszt za pośrednictwem dowolnej firmy
spedycyjnej. Po naprawie Sprzęt zostanie odesłany na koszt e-Kleks Sp. j.
3. W przypadku uznania reklamacji Sklep internetowy gwarantuje naprawę towaru lub zamianę na taki sam
produkt pełnowartościowy stosownie do żądania reklamacji.
4. Jeżeli reklamowany sprzęt okaże się sprawny i nie została wykryta wada, Klienta obciążają ewentualne
koszty diagnostyki oraz koszty przesyłki.
5. Reklamacje dotyczące uszkodzeń mechanicznych powstałych w czasie transportu rozpatrywane będą
jedynie na podstawie protokołu reklamacyjnego sporządzonego w obecności doręczyciela.
6. Reklamacje dotyczące niezgodności przesłanego towaru z zamówieniem rozpatrzona zostanie na
podstawie pisemnego zgłoszenia reklamacyjnego .W terminie dwóch dni od daty otrzymania zgłoszenia
reklamacyjnego Sklep internetowy skontaktuje się z klientem w celu uzgodnienia dalszego toku
postępowania. Sklep internetowy nie realizuje zwrotów na podstawie ustawy z dnia 2 marca 2000r. o
ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt
niebezpieczny ( Dz. U. 2000, .Nr 22,poz.271 z póżn. zm.) Klient, który zawarł umowę na odległość
może od niej odstąpić bez podania przyczyn, składając stosowne oświadczenie w terminie 10 dni od
dostarczenia towaru z zachowaniem procedury określonej w niniejszym Regulaminie.
7. Reklamacje dotyczące różnicy w barwach i w odcieniach barw produktów nie stanowią podstawy do
zwrotu towaru.
8. Sklep rozpatruje reklamację w terminie 14 dni i udziela Klientowi odpowiedzi na adres wskazany
w formularzu reklamacji. Jeżeli reklamacja nie zostanie rozpatrzona w terminie 14 dni, uznaje się, że
reklamacja została uwzględniona. Odmowa uwzględnienia reklamacji wymaga uzasadnienia na
piśmie. Do zachowania terminu , o którym mowa wyżej wystarczy wysłanie oświadczenia e-mailem o
rozpatrzeniu reklamacji przed jego upływem.
9. Klient może odstąpić od umowy, gdy podjęta dwukrotnie próba usunięcia wady towaru nie powiedzie się.
10. Sklep odmówi przyjęcia reklamacji do rozpatrzenia, gdy reklamacja nie spełnia wymogów opisanych
w niniejszym Regulaminie oraz gdy dotyczy zdarzeń zaistniałych wcześniej niż na 30 dni przed
dokonaniem zgłoszenia reklamacyjnego.
11. W przypadku ujawnienia wad w dostarczonym towarze Klient może skorzystać bezpośrednio z uprawnień
gwarancyjnych producenta we wskazanych w gwarancji serwisach. W celu skorzystania z uprawnień z
tytułu gwarancji Klient powinien udać się z reklamowanym towarem do wskazanego w karcie gwarancyjnej
serwisu.
12. Postanowienia niniejszego Regulaminu nie ograniczają uprawnień Klienta będącego
konsumentem wynikających z ustawy z dnia 27 lipca 2002r. o szczególnych warunkach sprzedaży
konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego. (Dz. U. 2002, Nr 141, poz. 1176 z póżn. zm.)
Adresy kontaktowe:
1. Zgłoszenia zawierające pytania, sugestie, informacje o problemach dotyczących Sklepu internetowego,
Klient może przekazywać do konsultanta Sklepu
- pocztą elektroniczną na adres [email protected] ,
- w godzinach od 8:00 do 16:00 od poniedziałku do piątku
- listownie na adres E-kleks.pl , ul. Warszawska , 22 87-100 Toruń
2. Reklamacje należy zgłaszać na adres:
- pocztą elektroniczną na adres [email protected] ,
- listownie/przesyłką na adres E-kleks.pl , ul. Warszawska , 22 87-100 Toruń
3. Zwroty towaru należy dokonywać na adres: E-kleks.pl , ul. Warszawska , 22 87-100 Toruń
IX. Pozostałe postanowienia
1. Regulamin obowiązuje przez czas nieokreślony.
2. Zmiany Regulaminu Sklepu internetowego obowiązują Klienta od chwili ich publikacji na stronie www.e-
kleks.pl dla wszystkich korzystających ze Sklepu. Zmiana Regulaminu nie może naruszać praw nabytych
osób korzystających ze Sklepu.
3. Sklep nie ponosi odpowiedzialności za niewykonanie lub nienależyte wykonanie zobowiązań wynikających
z niniejszego Regulaminu, o ile niewykonanie i nienależyte wykonanie zobowiązania jest spowodowane
okolicznościami, zna które Sklep nie miał wpływu pomimo zachowania należytej staranności. e-Kleks
Kleks Sp. j. nie ponosi odpowiedzialności za skutki zmiany Regulaminu Sklepu internetowego.
4. Podmiot prowadzący Sklep nie ponosi odpowiedzialności za przerwy w korzystaniu ze Sklepu internetowego
zaistniałe z przyczyn technicznych (konserwacja, przegląd, wymiana sprzętu , itp.).
5. Postanowienia niniejszego Regulaminu nie ograniczają uprawnień Klienta będącego konsumentem
wynikających z ustawy z dnia 27 lipca 2002r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o
zmianie Kodeksu cywilnego. (Dz. U. 2002, Nr 141, poz. 1176 z póżn. zm.), ustawy z dnia 2 marca 2000r. o
ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt
niebezpieczny (Dz.U. 2000, .Nr 22,poz.271 z póżn. zm.), ustawy z dnia 18 lipca 2002r. o świadczeniu usług
drogą elektroniczną (Dz.U. 2002, Nr 144poz. 1204) oraz Kodeksu cywilnego.
6. Pomimo naszych starań, aby publikowane informacje o produktach i usługach były aktualne i prawidłowe,
nie możemy zagwarantować, że nie zawierają one uchybień lub błędów. Dlatego ich wystąpienie nie może
być podstawą do roszczeń. W przypadku wątpliwości przed podjęciem decyzji o zakupie prosimy o kontakt
z konsultantem z Biura Obsługi Klienta.
7. Sądem właściwym do rozpatrywania sporów wynikających z zawartej umowy jest sąd powszechny
właściwy dla miejsca wykonania umowy.
8. Regulamin niniejszy wchodzi w życie z dniem 01.03.2012.
…………………………………